پژوهش سطح 2:
آسیب شناسی مقالات اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱:۲۲
به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه زینبیه، این میزگرد علمی- پژوهشی با حضور سرکار خانم فاطمه سلیمانیپور (دبیر میزگرد) و طلاب شرکت کننده در "همایش اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی"برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، طلابی که موفق به کسب رتبهی برتر از همایش شده بودند، با اشاره به نقاط قوت مقالهی خود بر اهمیت انتخاب عنوان مناسب، استفاده از شیوهنامه مقاله نویسی و همچنین استفاده از منابع معتبر تاکید نمودند. در ادامه سه نفر از خواهرانی که مقالاتشان حائز رتبه نشده بود به بیان نقاط ضعف مقالهی خود را پرداختند.
در این میزگرد، سلیمانیپور با اشاره به اهمیت مسئلهیابی برای نگارش مقاله گفت: برای تبدیل یک موضوع به مسئلهی پژوهشی باید آن را در 4 طیف دستهبندی نمود؛ علل موضوع، ابعاد موضوع، مصادیق موضوع و آثار موضوع.
وی، با اشاره به ملاکهای انتخاب مسئله افزود: یک مسئلهی پژوهشی میتواند با رویکردهای متفاوتی از جمله؛ رویکرد توصیفی، تبیینی و توجیهی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
در پایان این نشست، سلیمانی پور با تاکید بر اینکه وظیفهی یک طلبه پیروی از خط ولی امر مسلمین است اظهار داشت: از مهمترین برکات برگزاری این گونه همایشها، دغدغهمند شدن طلاب و مبلغین و به دنبال آن بسیج افکار عمومی در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله) است.
در پایان جلسه از طلاب شرکتکننده در همایش با اهداء تقدیرنامه قدردانی گردید.
میزگرد علمی- پژوهشی با عنوان «آسیب شناسی مقالات ارسالی به همایش اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی1395 حوزه علمیه خواهران استان البرز» به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه زینبیه برگزار گردید.
این میزگرد روز چهارشنبه مورخ 30 / 1/ 1396 با حضور سرکار خانم فاطمه سلیمانیپور (دبیر میزگرد) و طلاب شرکت کننده در "همایش اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی"برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، طلابی که موفق به کسب رتبهی برتر از همایش شده بودند، با اشاره به نقاط قوت مقالهی خود بر اهمیت انتخاب عنوان مناسب، استفاده از شیوهنامه مقاله نویسی و همچنین استفاده از منابع معتبر تاکید نمودند. در ادامه سه نفر از خواهرانی که مقالاتشان حائز رتبه نشده بود به بیان نقاط ضعف مقالهی خود را پرداختند.
در این میزگرد، سلیمانیپور با اشاره به اهمیت مسئلهیابی برای نگارش مقاله گفت: برای تبدیل یک موضوع به مسئلهی پژوهشی باید آن را در 4 طیف دستهبندی نمود؛ علل موضوع، ابعاد موضوع، مصادیق موضوع و آثار موضوع.
وی، با اشاره به ملاکهای انتخاب مسئله افزود: یک مسئلهی پژوهشی میتواند با رویکردهای متفاوتی از جمله؛ رویکرد توصیفی، تبیینی و توجیهی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
در پایان این نشست، سلیمانی پور با تاکید بر اینکه وظیفهی یک طلبه پیروی از خط ولی امر مسلمین است اظهار داشت: از مهمترین برکات برگزاری این گونه همایشها، دغدغهمند شدن طلاب و مبلغین و به دنبال آن بسیج افکار عمومی در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله) است.
در پایان جلسه از طلاب شرکتکننده در همایش با اهداء تقدیرنامه قدردانی گردید.